måndag, april 27, 2009

Tänder på bloggandet!

Först lite gnäll: Jag har haft huvudvärk ända sedan jag vaknade i morse, och ikväll kom svaret! En rejäl åskknall och sedan ösregn kallt och blåsigt! Göteborg har lagt solsidan i malpåse ett tag, och eftersom mr "rainman" är här så lär det väl bli på det viset ända tlls dess att jag åker hem.
Jag har en sällsynt förmåga att dra till mig regn var helst jag åker, vet inte var dragningskraften kommer ifrån??? Kan det vara mina amalganfyllningar som drar ner ovädret, de har så mycket metall i sig att jag tror det kan påverka vädret!
Ska nog fråga min kära tandläkare nästa gång jag kommer dit! Nej jag skojar bara, fast jag skall till tandläkaren och betala en räkning som jag haft obetald ända sedan annandag jul, då jag under gemytliga former besökte honom sent på kvällen. Han hade åkt hem till stan eftersom han skulle ha jour dagen efter, och jag behövde sätta i en ny knäckförstörd plomb, innan mitt reseliv tog fart igen! Ja tandläkaren som var en hårresande skräck i barnaåren, har blivit något man nästan längtar till... ja inte hans räkning förstås den kan man ju klara sig utan, men mysstunden i den bekväma stolen... Ja hur ofta får den stressade nutidsmänniskan egentligen slå sig ner och inget annat krävs än att man sitter där och bara gapar och ser allmänt fånig ut? Jag har ett flertal gånger t.o.m. somnat hos min tandläkare, under det mysiga surrandet från hans pigga borr.... Det uppfriskande kylvattnet som stänker i ansiktet från höghastighetsborrens kylning, och det hemtrevliga gurglandet från salivsugen, kan få vilken insomniac som helst att slå igen sina blå och förfalla till snarkningar! Iskalla luftstrålen som ilar till i nyborrad tand ger stolta fakirkänslor, och den lilla rara tvingen som spänner så ordentligt och förtroendeingivande, att man tror att man aldrig skall komma ur dess klor. En mjuk bomullscigarr under läppen får en att vilja lägga sig på den uppstoppade läppen (som i situationen uttalas: läffen) och somna in djupt och skönt. På väggen vacker landstingskonst i form av en affisch på en stackars bäver som med tänderna i högsta hugg utbrister, "Egna tänder biter bäst".... Men vänta nu!!!! Något stör vår mysiga idyll,vad är det? Låter bekant på något vis, och ändå inte.... Jo nu hör jag och detta värker i mina öron så att jag skulle behövt en bedövningsspruta i öronen! Det är RADIO RIX som står på.... Radio Rix som vi fått för våra synders skull, där imbecilla programledare spelar utslätad blaskig mainstreampop av lägsta lågvattennivå!!! Att höra sånt är ungefär lika hemskt som att gå till tandläkaren i Ryssland.... Där går tandläkaren in genom analöppningen........................................ Ja ty där törs ju inte en käft öppna munnen!
Med ilningar av välbehag stänger jag nu dentalbloggen för i afton, och önskar er lycka till med era garnityr.... En riktig "tandröta" det är både ni och jag värda!
Godnatt och...
Keep swinging, until next time!
ODINI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar