torsdag, maj 24, 2012

Tvehågsen fundering!


Jag tränar och försöker bli en sämre människa. Jag har gjort en del halvhjärtade försök under en tid, men idag bestämde jag mig för ett större test… Jag har ju länge levt som felfri och perfekt, och hade jag bara varit lite ödmjuk hade jag varit totalt fulländad ur alla synvinklar. Men som alla människor strävar även jag efter att nå det jag händelsevis inte behärskar, så nu kände jag att det var dags att bli som alla andra. 
Jag inledde detta nya liv redan när jag vaknade och klev upp ur sängen, genom att låta täcket ligga hopknölat i en obäddad säng. Jag fortsatte övningarna i badrummet, där jag lämnade kvar skäggstubb och tandkrämsrester i handfatet. Jag hade då redan klämt tandkrämstuben på mitten, och det hela avslutades med att jag lämnade duschreglaget halvstängt och droppande. Badhandduken fick naturligtvis ligga kvar på badrumsgolvet, innan jag lämnade rummet med lyset tänt och dörren vidöppen… Mycket nöjd med mig själv, äntrade jag köket för en normalmänsklig frukost. Jag hällde upp kaffet slarvigt så att muggen blev blöt på undersidan, och lämnade tydliga ringar på bordet där jag dagen till ära inte hade tagit fram något underlägg. På bordet spillde jag medvetet äggula, varpå jag placerade morgontidningen i kletet. Innan jag fällde ihop tidningen, passade jag på att spilla smulor av hårt bröd mellan några av sidorna. Sålunda färdig reste jag mig och lät kopp och fat stå kvar på bordet, och lämnade köket med stolen utdragen och kökslampan tänd.
Sådärja, nu var jag som alla andra…. Jag stannar tvekande i hallen, och slås av en mycket obehaglig tanke…. Jag som alltid strävat efter att vara unik och enastående, och inte trivs i ordnade tvångströjor som alla andra går omkring i… Nu var jag ju som alla andra… Inordnad i ett mönster där man till och med gjorde gropar i smörasken, och kälkbackar på osten...
Helt plötsligt inser jag att jag inte vet vilket ben jag ska stå på?
Så jag väljer att stå på det ena… Jag är ju en så enastående människa…

 Keep swinging friends, until next time! ODINI Free Hit Counter
Free Counter

1 kommentar:

  1. Kul Du..... Nästan som man tror Dig! //Stig S

    SvaraRadera