tisdag, juni 19, 2012

Sommarvacuum...

Vilket vacuum det råder nu, en hel vacuumpåse faktiskt... Det är sol ute, men ändå ingen riktig sommar. Jag är arbetslös, men absolut inte utan arbete. Jag sover, men känner mig inte utsövd. Vi bor på något vis varken på landet, eller i stan. Humöret ligger på Svensk nivå, varken glädje eller sorg. Fast morgonkaffet & äggmackorna med Ejderns kaviar, var suveräna som vanligt...Dessa något dova känslor till trots, så tränger sig livet på... Och där är jag för att famna det, trots att armsrna känns lite för korta. Vissa dagar känns livets andetag, som vore de dragna genom ett sugrör... Själens öppna vidder är som ett ltet skrin, i villet man skrinlägger glädjen. Fast så här inför en annalkande midsommar, är i alla fall färskpotatisen billig.....

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vet såväl vad du menar med de där mellandagarna, när det varken är bu eller bä, hackat eller malet....Hoppas i alla fall att midsommarhelgen bjuder på en glad och trivsam stämning trots detta vacuum, och att det får fortsätta i den andan till bubblan spricker, och du kan knata ut på nya vägar med ny energi... Kram, Frida. Ps!'"Vissa dagar känns livets andetag, som vore de dragna genom ett sugrör"...fantastiskt formulerat! Ds.

    SvaraRadera
  2. Goddagens! Idag länkar jag till dig i min blogg. Stor kram, Frida
    http://frkfridafortissima.blogspot.se/2012/11/play-it-forward-del-1.html

    SvaraRadera